Valse alarmen: waarom protocollen belangrijk zijn Zakelijke beveiligingssystemen beschermen werknemers, bedrijfsmiddelen en klanten. Maar valse alarmen kunnen ongewenste vergoedingen en boetes tot gevolg hebben. Volgens een rapport van het Center for Problem-Oriented Policing, reageert de politie op ongeveer 36 miljoen alarmmeldingen per jaar, wat bijna 2 miljard kost. In het rapport staat echter ook dat 94 tot 98 procent van de alarmen onwaar zijn. Om valse alarmen en de kosten die aan reacties zijn verbonden te verminderen, implementeren alarmbedrijven valse alarmprotocollen. Dit zijn een aantal procedures die door bewakingscentra worden uitgevoerd om de geldigheid van een bedreiging te waarborgen. Hieronder lichten we de alarmprotocollen van slotenmaker Den Haag toe en hoe uw bedrijf hiervan kan profiteren. Inbraakalarmen Paniek alarmen Wanneer een paniekalarm wordt gesignaleerd, neemt het waarnemingscentrum contact op met de politie. Na 30 minuten belt een medewerker van het meldpunt het telefoonnummer dat door de klant is opgegeven, of wordt een contactpersoon voor noodgevallen op de hoogte gebracht. Brandalarmen en koolmonoxide detectoren Het Monitoring Center belt het telefoonnummer voor uw bedrijf en vraagt om de juiste toegangscode. Als de persoon die antwoordt de juiste toegangscode verstrekt, wordt de brandweer op de hoogte gebracht en kunnen ze al dan niet ervoor kiezen om de reactie te annuleren. Maar als niemand de oproep van het Monitoring Center beantwoordt, is er een bezetsignaal, geen toegangscode of een onjuist wachtwoord, wordt er een contactpersoon voor noodgevallen gebeld. Voor koolmonoxidealarmen wordt de klant opgedragen om het pand te verlaten, zelfs als ze de huidige code hebben, en de brandweer wordt op de hoogte gebracht om het pand te controleren. Hoe valse alarmen te vermijden Geef iedereen die het alarmsysteem gaat gebruiken een code om het alarmpaneel in en uit te schakelen. |
Bron van dit artikel : https://www.locksecure.nl/slotenmaker-den-haag |